StoryEditor
Producenci
01.03.2023 00:00

TOP 10 artykułów lutego 2023: Woolworth, Lush i aplikacja Super-Pharm

Luty obfitował nam w nowości, wejścia i otwarcia. Pierwszy stacjonarny sklep kultowej marki Lush w Polsce, ogłoszenie wejścia dyskontu Woolworth na nasz rynek, pierwszy sklep Madonis... a poza tym dużo finansowego i prawnego know-how. Zapraszamy do lektury zestawienia 10 najczęściej czytanych tekstów lutego 2023 r.!

1. Niemiecki dyskont Woolworth wchodzi do Polski

Woolworth, niemiecka sieć dyskontów z asortymentem pokrewnym do KIK i Action, oficjalnie ogłosiła swoje wejście do Polski. Jeden z pierwszych sklepów będzie mieścił się w niedawno otwartym ponownie centrum handlowym Fort Wola w Warszawie, i można się spodziewać, że na jego półkach znajdzie się co najmniej kilkanaście marek kosmetycznych.

2. Jak Polacy kupują kosmetyki w dobie kryzysu? Wyniki Raportu Beauty Insight Box [TYLKO U NAS]

Jak pokazują wnioski z raportu, szczególnie interesujący okazuje się wyraźny podział preferencji zakupowych ze względu na różnice pokoleniowe. Inaczej do zakupu kosmetyków podchodzą Baby Boomers i przedstawiciele generacji X, Y i Z. Ci ostatni – tzw. „Zetki”, od pozostałych pokoleń odróżniają się najmocniej – mówi Ewa Eron, COO w Inisght Lab, współautorka Raportu Beauty Insight Box.

3. Procter & Gamble: nowe biuro w Warszawie dla wszystkich pracowników i ich potrzeb

Położony na warszawskim Targówku P&G Warsaw Hub odpowiada na potrzeby wszystkich pracowników i pracownic — także tych z niepełnosprawnościami. Biuro jest także zaprojektowane z myślą o dbałości o środowisko i minimalizację negatywnego wpływu na planetę.

4. Sklep Madonis w Wesołej to dopiero początek. Firma rozważa budowę sieci własnych sklepów

W nowootwartym w warszawskiej dzielnicy Wesoła sklepie Madonis znajduje się około 360 SKU: są to znane już konsumentom i konsumentkom kosmetyki do twarzy, ciała i włosów, higieny jamy ustnej oraz szeroka gama chemii gospodarczej. Marka planuje otwarcie kolejnych lokalizacji.

5. Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Maciej Maćkowiak, lead product manager w Super-Pharm, i Agnieszka Rokiel, senior UX designerka w Future Mind, opowiedzieli Wiadomościom Kosmetycznym o procesie projektowania i programowania nowej wersji aplikacji mobilnej Super-Pharm. Jej funkcjonalności i przyjazny UX uwiodły klientów i klientki w całej Polsce.

6. Tłumy na otwarciu pierwszego sklepu LUSH w Polsce. Mamy zdjęcia!

17. lutego 2023 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy został otwarty oficjalnie pierwszy polski stacjonarny sklep marki Lush. Kolorowe bomby do kąpieli, maseczki, kostki rozpuszczalne i do masażu, zapachy i upominki przyciągnęły tłumy klientów i klientek, którzy mogli i mogły na miejscu zrobić własną bath bomb.

7. Branża Beauty masowo przyłącza się do akcji Dobrowolny ZUS dla przedsiębiorców

Trwa akcja zbierania podpisów pod projektem Dobrowolny ZUS dla Przedsiębiorców w Polsce, zainicjowanej przez Adama Abramowicza, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Abramowicz wróży, że zwiększająca się po okresie ulgowym stawka ZUS może powodować masowe przenoszenie się przedsiębiorców — w tym z branży kosmetycznej — do szarej strefy.

8. GFK: Kosmetyki nadal sprzedają się tonami, ale rynek rośnie tylko wartościowo

 – W ubiegłym roku przeciętny polski konsument kupił średnio o 300 gramów mniej kosmetyków niż rok wcześniej. Mimo, że w ujęciu ilościowym odnotowaliśmy spadki, to wartościowo mówimy o wzrostach rzędu 8 proc. To kolejny przykład z ostatnich miesięcy, kiedy kupujemy mniej, a wydajemy więcej – komentuje Magdalena Pac-Pomarnacka, konsultantka Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

9. Hebe rozwija e-commerce i szuka menedżerów do zespołu

Sieć drogerii Hebe poszukuje mendażerów i menadżerek. Jak napisano w ogłoszeniu, kandydat/ka ma być "operacyjnym capo di tutti capi (optymalizacja to Twoje drugie imię, z taką samą pasją potrafisz dyskutować o sensie dark storów z działem logistyki, rozmawiać z marketingiem o ROASie dla DPA jak i planować nową aktywację lojalnych z działem CRM)".

10. Chajzer, Doda i Rozenek-Majdan oskarżeni przez UOKiK o wprowadzanie konsumentów w błąd

Dorota Doda Rabczewska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Filip Chajzer, troje popularnych influencerów, znalazło się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, postawił im zarzuty nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych, za co grozi im kara w wysokości do 10 proc. ich rocznego obrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 21:50