StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.07.2023 16:46

Action urósł o 90 sklepów i zwiększył sprzedaż o ponad 30 proc.

Action, holenderska sieć dyskontów niespożywczych, oferuje na woich półkach bogatą ofertę kosmetycznąmat. prasowe
Sieć Action powiększyła się w pierwszej połowie 2023 roku o 90 sklepów. W efekcie przychody wzrosły o 33,5 proc. w pierwszym półroczu w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ponadto firma poczyniła postępy w osiąganiu redukcji emisji.

Dzięki popytowi ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody sieci Action wzrosły o 33,5 proc. w pierwszym półroczu w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i osiągnęły 5,2 mld euro. W ujęciu like-for-like, z wyłączeniem nowootwartych sklepów, sprzedaż wzrosła o 21,8 proc.

Liczba sklepów Action wzrosła o 90. Sieć ma obecnie 2353 sklepy w 11 krajach. W ostatnim kwartale, po sukcesie sklepu internetowego w Holandii, uruchomiony został e-sklep w Belgii. Oferuje on wiele produktów, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych np. ze względu na swój rozmiar.

Zgodnie z celem redukcji o 60 proc. własnych emisji (zakres 1 i 2) do 2030 r. w porównaniu z rokiem bazowym 2021, Action zrobił kolejny krok: od początku lipca  wszystkie 150 własnych Centra dystrybucji firmy Action w Zwaagdijk i Echt napędzane są odnawialnym olejem napędowym (HVO 100). Dzięki temu ciężarówki osiągają redukcję emisji nawet o 90 proc. w porównaniu z olejem napędowym z paliw kopalnych.

 

Action to holenderska sieć dyskontów niespożywczych. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 2017 roku w Lesznie i nadal inwestuje w rozwój na naszym rynku. Obecnie ma w Polsce blisko 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne. Zatrudnia ponad 3,6 tys. osób. 

Czytaj też: 

Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

Action zapowiada otwarcie ponad 80 sklepów w 2023 roku

Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.11.2023 13:26
Biedronka z coraz większym potencjałem dla dostawców kosmetyków
Dział z kosmetykami w nowym sklepie Biedronka w Skórzewie pod PoznaniemBiedronka, materiały prasowe
Biedronka ma już 3500 tys. sklepów w Polsce. Najnowszy został otwarty w Skórzewie pod Poznaniem. To pierwsza Biedronka wyposażona w elektroniczne cenówki i w szereg rozwiązań prośrodowiskowych. Nowoczesny sklep z wyraźnie wydzieloną strefą z kosmetykami.

Biedronka otworzyła nowy sklep w Skórzewie pod Poznaniem, przy ul. Poznańskiej 1W, dochodząc tym samym do liczby 3500 tys. sklepów w Polsce. Na otwarcie placówki przybyli z Portugalii przedstawiciele zarządu Jeronimo Martins – spółki zarządzającej sieciami Biedronka i Hebe (obie sieci działają w Grupie JM) – prezes całej Grupy JM Pedro Soares dos Santos oraz prezes sieci Biedronka Luis Araujo. 

image

Otwarcie Biedronki numer 3500 

FOTO: Biedronka, materiały prasowe
image

Pedro Soares dos Santos i Luis Araujo podczas otwarcia 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Market w Skórzewie jest modelową placówką, zaprojektowaną zgodnie ze standardem 3.0 – pierwszą, w której zastosowane zostały elektroniczne cenówki. Jest to bardzo duże ułatwienie w zarządzaniu cenami. Wszystkie są zapisane w centralnym systemie SAP Biedronki i każda zmiana jest automatycznie przenoszona na cenówkę umieszczoną pod produktem. Cenówki nie męczą wzroku – do złudzenia przypominają papierowe oznaczenia, a zarazem ten papier oszczędzają. Wpisuje się to w strategię zrównoważonego rozwoju sieci.

image

Elektroniczne cenówki w 3500. sklepie sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

W sklepie zastosowano także oszczędne, prośrodowiskowe rozwiązania – oświetlenie LED i zamykane regały chłodnicze wykorzystujące gaz CO2. Został on wyposażony w panele fotowoltaiczne zasilające go energią elektryczną oraz recyklomat, w którym klienci będą mogli dokonać zwrotu plastikowych butelek PET oraz puszek aluminiowych po zakupionych wcześniej napojach. Na parkingu Biedronki stanęła ładowarka dla samochodów elektrycznych, w której w jednym momencie będzie można naładować dwa pojazdy.

image

Recyklomat obok 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Całkowita powierzchnia sklepu to 1244 mkw., z czego 833 mkw. zajmuje sala sprzedaży. Została ona podzielona na wyraźne strefy asortymentowe. Swoją odrębną mają także kosmetyki.

image

Otwarcie 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Dla dostawców kosmetyków Biedronka, z racji swojej skali, jest bardzo ważnym partnerem handlowym. Również klienci w Polsce nauczyli się kupować kosmetyki w dyskontach i stają się one jednym z najszybciej rosnących kanałów sprzedaży tego asortymentu. Szczególnie dotyczy to produktów do podstawowej pielęgnacji i higieny ciała, ale dyskonty coraz odważniej wprowadzają także inny asortyment, a także kosmetyczne marki własne. W Biedronkach dostępne są szafy z kosmetykami do makijażu – na wyłączność dla sieci dostarcza je polska firma Bell.

W tegorocznym rankingu Drogeria Roku inwestycje Biedronki w kosmetyki zostały zauważone przez konsumentów. W badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na panelu 1000 internautów Biedronka została wskazana jako spożywcza sieć handlowa, która ma najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów kosmetycznych oraz najlepsze kosmetyczne marki własne. Biedronka zdobyła także Grand Prix Drogeria Roku 2023 w kategorii Spożywcze sieci handlowe.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.11.2023 16:28
Ziko otworzyło 11 salon optyczny. Tym razem w Olkuszu
Ziko Optyk w Olkuszu to 11 salon sieciZiko Optyk
Ziko Optyk w Olkuszu został otwarty w środę 22 listopada. Zlokalizowany jest w galerii handlowej N-Park przy ulicy Wspólnej 1. To już 11. placówka optyczna w ramach sieci, a zaledwie miesiąc temu Ziko Optyk otwierał 10. salon w Koninie. Sieć dynamicznie si e rozwija i zapowiada kolejne otwarcia jeszcze w tym roku.

Sieć Ziko Optyk otworzyła salon w Olkuszu. Z tej okazji klienci mają możliwość skorzystania z promocji, czyli kupić okulary za połowę ceny lub wybrać najniższą cenę okularów korekcyjnych z antyrefleksem za jedyne 79 zł. Salon oferuje oprawy od 9,90 zł, a przy zakupie okularów można skorzystać z badania wzroku za 1 zł.

Ziko Optyk w Olkuszu, tak jak i inne salony sieci, zapewnia fachowe doradztwo w zakresie doboru opraw i soczewek okularowych.

image
FOTO: Ziko Optyk

Codziennie można też poddać się badaniu w gabinecie optometrycznym. W asortymencie ma soczewki kontaktowe, soczewki okularowe, akcesoria do okularów, okulary przeciwsłoneczne oraz oprawy korekcyjne, zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i dzieci, takich marek jak: Ray-Ban, Vogue Eyewear, Armani Exchange, Ralph by Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Carrera czy Polaroid.

image
FOTO: Ziko Optyk

Nowy salon Ziko Optyk w Olkuszu, przy ulicy Wspólnej 1, będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00-21.00, a w niedziele handlowe 10.00-20.00.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2023 20:09