StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.07.2023 16:46

Action urósł o 90 sklepów i zwiększył sprzedaż o ponad 30 proc.

Action, holenderska sieć dyskontów niespożywczych, oferuje na woich półkach bogatą ofertę kosmetyczną / mat. prasowe
Sieć Action powiększyła się w pierwszej połowie 2023 roku o 90 sklepów. W efekcie przychody wzrosły o 33,5 proc. w pierwszym półroczu w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ponadto firma poczyniła postępy w osiąganiu redukcji emisji.

Dzięki popytowi ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody sieci Action wzrosły o 33,5 proc. w pierwszym półroczu w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i osiągnęły 5,2 mld euro. W ujęciu like-for-like, z wyłączeniem nowootwartych sklepów, sprzedaż wzrosła o 21,8 proc.

Liczba sklepów Action wzrosła o 90. Sieć ma obecnie 2353 sklepy w 11 krajach. W ostatnim kwartale, po sukcesie sklepu internetowego w Holandii, uruchomiony został e-sklep w Belgii. Oferuje on wiele produktów, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych np. ze względu na swój rozmiar.

Zgodnie z celem redukcji o 60 proc. własnych emisji (zakres 1 i 2) do 2030 r. w porównaniu z rokiem bazowym 2021, Action zrobił kolejny krok: od początku lipca  wszystkie 150 własnych Centra dystrybucji firmy Action w Zwaagdijk i Echt napędzane są odnawialnym olejem napędowym (HVO 100). Dzięki temu ciężarówki osiągają redukcję emisji nawet o 90 proc. w porównaniu z olejem napędowym z paliw kopalnych.

 

Action to holenderska sieć dyskontów niespożywczych. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 2017 roku w Lesznie i nadal inwestuje w rozwój na naszym rynku. Obecnie ma w Polsce blisko 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne. Zatrudnia ponad 3,6 tys. osób. 

Czytaj też: 

Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

Action zapowiada otwarcie ponad 80 sklepów w 2023 roku

Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 02:57