StoryEditor
Rynek i trendy
02.05.2022 00:00

TOP 10 kwietnia. Otwarcie drogerii DM zdominowało kwietniowe publikacje na naszym portalu

Wiosna przyniosła branży kosmetycznej kolejnych graczy detalicznych. Na polskim rynku pojawiła się nowa sieć, mocni gracze inwestują w e-commerce. Dyskonty i markety rozbudowują kosmetyczną półkę. Pomimo wojny na Ukrainie, rosnącej inflacji wszyscy starają się funkcjonować normalnie i myśleć o przyszłości. Niektórzy nawet wykorzystali kryzys do zmiany zawodowej drogi. Poniżej przedstawiamy zestawienie najczęściej czytanych tekstów na naszym portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w kwietniu 2022 r. Ranking stworzyliśmy na podstawie Google Analytics.

1. Barbara Goździkowska: Potrzebowałam zmian po życiu w korporacyjnym kokonie

Numerem jeden kwietniowego zestawienia okazał się wywiad z Barbarą Goździkowską, byłą prezes Avon Polska oraz sieci Drogerie Natura, która zdecydowała się zmienić ścieżkę swojej zawodowej kariery. O swoich doświadczeniach opowiedziała Katarzynie Bochner.

2. Pierwsza drogeria DM w Polsce. Nowoczesna, przyjazna rodzicom i dzieciom [GALERIA ZDJĘĆ]

Wszyscy czekaliśmy na otwarcie pierwszej drogerii DM w Polsce z niecierpliwością. Wreszcie mogliśmy zobaczyć, jak wygląda pierwszy sklep tego niemieckiego giganta, który ruszył we Wrocławiu i sprawdzić co znajduje się na jego półkach.

3. Pepco także sprzedaje kosmetyki. Są już w 100 sklepach

Ta wiadomość zaciekawiła wszystkich w branży. Popularna sieć oferującą odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach postanowiła rozszerzyć ofertę o kosmetyki. Wprowadzenie tej kategorii jest istotne z punktu widzenia producentów budujących dystrybucję. 

4. Hebe uruchamia marketplace. Startuje projekt Hebe Partner

Hebe jeszcze mocnej wchodzi w e-commerce. Hebe Partner to najnowszy projekt sieci drogeryjnej, która prowadzi blisko 300 sklepów stacjonarnych w Polsce i internetową drogerię hebe.pl.

5. Monika Słapczyńska, Orientana: Jak działać na światowych platformach e-commerce i które wybrać? Poradnik dla branży

Zawsze interesują Państwa wywiady z osobami z branży i ich doświadczenie. Tym razem podzieliła się nim Monika Słapczyńska, global e-commerce specialist w firmie Orientana, która opowiedziała, z jakimi platformami warto współpracować, jakie czyhają pułapki, jak opanować listingi, rozliczenia i logistykę i gdzie szukać pomocy.

6. Pierwsza drogeria DM w Polsce otwarta! Zobacz film i zdjęcia!

Dzięki temu, że nasza redakcja uczestniczyła w otwarciu pierwszej drogerii DM w Polsce, mogliśmy zaprezentować unikalne zdjęcia i nagrania, które pozwoliły Państwu przyjrzeć się szczegółom ich oferty.

7. Nivea, Garnier i OnlyBio to najczęściej wybierane marki pielęgnacji włosów [RAPORT]

98 proc. ankietowanych w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar potwierdziło, że kupuje szampony i odżywki do włosów. Najwięcej z nich wskazało na markę Nivea (22 proc.). Główną grupę nabywców tej marki stanowią shopperowi domatorzy.

8. W drogeriach DM ma być zawsze tanio. Sieć zdradza szczegóły swojej polityki cenowej

To już kolejny tekst w kwietniowym zestawieniu dotyczący sieci DM. DM Drogerie Markt mają inną politykę cenową niż działające w Polsce sieci drogeryjne. Nie skupia się na promocjach. Cena ma być stała, zawsze na korzystnym poziomie w porównaniu do konkurentów.

9. Prezes DOZ.pl odwołany. Remigiusz Chrzanowski pożegnał się ze stanowiskiem

Jak poinformowała spółka, został Chrzanowski został odwołany ze stanowiska 26 kwietnia 2022 r. Pełnił funkcję prezesa od stycznia 2022 roku. Jego zadaniem był rozwój działalności spółki w nowych strategicznych obszarach.

10. Faberlic i Wildberries na polskiej liście sankcyjnej

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało polską listę sankcyjną, na którą trafiło 50 osób i podmiotów współpracujących z rosyjskim systemem. Na liście znalazły się m.in. działające w Polsce firmy Faberlic – największy rosyjski producentów artykułów higienicznych i kosmetycznych oraz Wildberries.

Jak się prowadzi biznes kosmetyczny, historie producentów, marek, porady, nowości… to wszystko, codziennie na naszym portalu. Newsletter z bieżącymi informacjami branżowymi jest wysyłany do Czytelników w każdy wtorek i czwartek. We wtorki robimy także przegląd nowości kosmetycznych, by zaprezentować odbiorcom w handlu, co ciekawego pojawiło się na rynku. Warto być prenumeratorem naszych newsletterów. Zapisz się TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 12:27
Polacy o Black Friday 2025: niemal połowa widzi realne korzyści z promocji
Promocje oferowane w ramach Black Friday są uważane za opłacalne przez 47,6 proc. dorosłych Polaków.Shutterstock

Z najnowszego raportu UCE RESEARCH i Shopfully „Polacy na kursie Black Friday. Edycja 2025” wynika, że 47,6 proc. dorosłych Polaków uważa promocje oferowane w ramach Black Friday za opłacalne. Odmienne zdanie wyraża 29 proc. badanych, natomiast 23,4 proc. nie potrafi jednoznacznie ocenić atrakcyjności tych ofert. Autorzy analizy podkreślają, że choć niemal połowa konsumentów dostrzega wymierne korzyści, poziom zaufania do handlu pozostaje ograniczony, m.in. z uwagi na utrzymujące się przekonanie o sztucznym zawyżaniu cen przed rozpoczęciem akcji rabatowych.

Według ekspertów UCE RESEARCH osoby pozytywnie oceniające Black Friday to głównie ci konsumenci, którzy sami doświadczyli faktycznych oszczędności. Dotyczy to zakupów sprzętu RTV i AGD, elektroniki, odzieży oraz kosmetyków, często w kanałach e-commerce, gdzie promocje bywają najbardziej znaczące. Z kolei sceptycy to najczęściej konsumenci rozczarowani wcześniejszymi doświadczeniami lub osoby niechętnie podchodzące do działań marketingowych jako takich.

Raport wskazuje również na wyraźne różnice demograficzne. Największą grupę osób uznających Black Friday za opłacalny stanowią konsumenci w wieku 35–44 lat oraz osoby osiągające dochody powyżej 9 tys. zł netto. W tej grupie dominują także mężczyźni oraz mieszkańcy miejscowości liczących 5–19 tys. mieszkańców. Wyniki sugerują, że to właśnie aktywne zawodowo osoby z wyższą siłą nabywczą najczęściej dostrzegają realne korzyści z sezonowych obniżek.

Z drugiej strony, 29 proc. Polaków uważa promocje za nieopłacalne, a opinia ta jest częściej wyrażana przez seniorów w wieku 65–74 lat oraz osoby z miesięcznymi dochodami w przedziale 5000–6999 zł netto. Wśród sceptyków przeważają również mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. ludności, a także osoby z wyższym wykształceniem. W ocenie analityków grupa ta może być bardziej świadoma wcześniejszych wahań cen i uważniej śledzić strategie promocyjne sprzedawców.

Zestawienie postaw pokazuje, że Black Friday pozostaje wydarzeniem budzącym duże zainteresowanie, ale również podzielone opinie. Mimo że niemal połowa Polaków dostrzega w nim realne możliwości oszczędności, wciąż istotna część społeczeństwa podchodzi do promocji ostrożnie. Badanie potwierdza, że postrzeganie opłacalności tej akcji zależy nie tylko od doświadczeń zakupowych, lecz także od wieku, dochodów i miejsca zamieszkania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 11:53
Eksperci: moda i uroda kluczowymi kategoriami podczas Black Friday
Podczas Black Friday aż cztery z pięciu funtów zostanie wydane przez brytyjskich klientów onlineUnsplash.com/Harper Sunday

Jakie kategorie produktowe będą się cieszyły wśród konsumentów największą popularnością w nadchodzącym sezonie wyprzedażowym? Wiele prognoz wskazuje, że choć klienci zakładają w tym roku oszczędzanie, to kategorie takie jak moda oraz kosmetyki i beauty będą radziły sobie całkiem dobrze.

Analizy PwC wskazują, że konsumenci w Wielkiej Brytanii wydadzą z okazji Black Friday 6,4 mld funtów, co stanowi wzrost zaledwie o 1,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku (jest to wartość niższa od wskaźnika inflacji). Ta kwota jest również niższa od rekordowych 7,9 mld funtów, wydanych w 2019 roku – czyli przed pandemią. 

Zainteresowanie tegorocznym Czarnym Piątkiem spadło wśród konsumentów do 46 proc. (rok temu było to 53 proc.). Osoby korzystające z Black Friday wydadzą średnio 262 funty na osobę, co stanowi solidny wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2024. Co więcej, mężczyźni zwiększą swoje wydatki i wydadzą znacznie więcej, niż kobiety.

Sprzedawcy stacjonarni mogą nie być zadowoleni, ponieważ cztery z pięciu funtów zostanie wydane online, z dostawą do domu lub z odbiorem osobistym. Co ciekawe, młodsi klienci coraz chętniej szukają promocji w sklepach stacjonarnych.

PWC podało, że kategorie produktowe, budzące największe zainteresowanie klientów, to technologia (48 proc.), moda (38 proc.), świąteczne prezenty (28 proc.) oraz zdrowie i uroda (28 proc.).

W tym roku ponad dwie trzecie (68 proc.) kupujących deklaruje, że zrobi zakupy w Black Friday dla siebie, co wynika z faktu, że więcej mężczyzn (74 proc.) szuka okazji, by sprawić sobie przyjemność. Kobiety częściej kupują dla rodziny (65 proc.) niż dla siebie (62 proc.).

Przewiduje się, że mężczyźni przeznaczą na zakupy więcej pieniędzy, a wydatki na osobę mają wynieść 309 funtów, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Kobiety wydają na zakupy 216 funtów, co stanowi wzrost o 10 proc. Zakupy sprzętu elektronicznego (39 proc.) również plasują się na szczycie listy priorytetów kobiet, wyprzedzając modę oraz zdrowie i urodę (36 proc. w obu kategoriach), a następnie świąteczne prezenty (33 proc.).

Z kolei dane firmy Mintsoft, oparte m.in. na danych od firm e-commerce, również potwierdzają wzrosty sprzedaży w kategorii mody i urody.

Zdaniem firmy, internetowi sprzedawcy mody i kosmetyków odnotują silny wzrost podczas tegorocznego Black Friday. Prognozują też, że brytyjscy konsumenci wydadzą 10,3 mld funtów – prawie 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Dane Mintsoft wskazują, że liczba zamówień online może wzrosnąć o 18,6 proc., a zespoły realizujące zamówienia i kurierzy przygotowują się na miliony dostaw.

Firma podała również, że podczas okresu Black Friday w zeszłym roku Czarnego Piątku konsumenci złożyli ponad 2,5 mln zamówień online, co stanowi wzrost o 675 tys. w porównaniu z rokiem 2023. Cyber Monday okazał się dla sprzedawców najbardziej pracowitym dniem w ubiegłorocznym sezonie wyprzedażowym, kiedy to wysłano około 450 tys. zamówień.

Z danych Mintsoft wynika, że w tym roku 46 proc. Brytyjczyków będzie chciało kupić ubrania, a 30 proc. – kosmetyki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 14:22